Ei nu vor ce vinzi tu!

(După câteva minute de în-cercuială…)
Eu:
De ce ar veni clienții la tine?
Clientul: Ca să își rezolve problema!!!

„Oamenii nu vor să cumpere o bormașină ci vor de fapt o gaură în perete.”

Cine ești tu?

Clienții nu vin la un coach doar pentru un „transplant de creier” (cadrări, întrebări, tehnici sau chiar sfaturi). De fapt ei vin și pentru un „transplant de inimă”. Un client are nevoie de siguranța din partea ta că problema sa se va rezolva, perseverenta ta de a caută soluții și curajul tău de a merge în cele mai „ascunse” locuri din inima sa. Și ca să poți merge acolo trebuie ca mai întâi să fi făcut tu primul acest drum.

Un coach este de fapt un leader care îi conduce pe ceilalți pe drumul pe care acesta l-a făcut deja în sinea sa.

Ce fac dacă nu știu ce vor?

Nu există oameni care nu știu ce vor! Există doar oameni care nu știu ce-i doare… că se poate mai bine de atât, că au posibilitatea și abilitatea de a schimba ceva. Așadar înainte de a stabili un obiectiv, de a căuta o soluție, e nevoie să cauți o problemă, și înainte de asta e nevoie, pur și simplu, să cauți!

În final ce este de fapt o ședință de coaching? O experiență de explorare 🙂

Ce îți scapă?

Rolul unui coach nu e neapărat să observe ceea ce este în ceea ce face, spune, gândește sau simte clientul său. Diferența pe care o face un coach este să observe ceea ce lipsește din toate astea și să îl invite pe client să descopere ceva cu totul nou și neașteptat.

Chiar acum îmi dau seama… câte întrebări nu mi-am pus eu azi?!

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone

Ce părere ai despre acest articol?

Ți-a plăcut ce ai citit?

Ți-a plăcut ce ai citit?

Ai citit un articol nou, interesant sau impresionant?

Ești interesat de dezvoltarea ta personală și profesională?

Înscrie-te la newsletter-ul meu și vei primi săptămânal și mai multe surse de inspirație!

Te-ai înscris cu succes la newsletter!