[Rezumat] Alina Bota – Branding-ul Personal, Diferențiază-te și atrage clienții potriviți!

Pe 25 septembrie, la ediția a 4-a a Coaching Experts, Alina ne-a povestit pe scurt cum a ajuns ea să aibă clienți de coaching și cum poate să te ajute prin cursul ei de branding personal. Zic “pe scurt”, deși înregistrarea durează 1h:13m, pentru că experiența din spate este mult mai vastă.

Câteva idei din ce ne-a povestit Alina…

  • Presupunem că suntem niște coachi extraordinari, avem toate certificările de care avem nevoie.
  • Coaching-ul nu se vinde, așa cum nici psihologul nu îți vinde serviciile (nu îți spune că ai o problemă și trebuie să vii la el).
  • Coaching-ul merge ca un bulgăre, doar din recomandări -> acesta este rețeta succesului.
  • Cum ajung primii oameni la mine, cum îmi fac un cerc, o comunitate în jurul meu care să mă promoveze?
  • Poți să spui că ai succes, ca și coach, doar atunci când te recomandă alte persoane.
  • Alina ne-a dat o structură, de la „sunt un coach extraordinar, am terminat școala, am toate abilitățile de care am nevoie” -> cum să am succes?
  • Lumea ca să te cunoască ca și coach, trebuie întâi să te cunoască ca persoană.
  • Instrument = personal branding.
  • Personal branding  imagine (poză, haine, site, carte, lucruri, etc).
  • Brandul personal = totalitatea experiențelor pe care le au o persoană atunci când intră în contact cu tine, indiferent unde te întâlnesc (pe stradă sau la un eveniment).
  • Valorile tale atrag alături de tine persoane cu aceleași valori. Valorile trebuie să se vadă.
  • Procesul de personal branding pornește de la tine.

Pași în procesul de branding personal

  1. Care este expertiza ta? La ce ești tu bun cu adevărat?
    • Pasiunea ta – ce te atrage?
    • Abilități – expertiza pe care o ai sau o poți construi
    • Care sunt valorile?
      Înainte de a porni în meseria asta de coach: Chiar îți dorești asta? Și ți se potrivește? Ai expertiză? Te bagă în flow? Îți place să stai cu oamenii de vorbă? Îți dorești să o faci? Ai abilități? (poți măcar să taci?) Îți respectă valorile?
  2. Diferențiatorul – tu ești coach-ul care ce? Sunt mulți alți coachi, cu ce ești diferit față de restul?
    Ex: Simona Arsenie este coach care e antrenor de sport-uri extreme.
    Trebuie să ai curajul să fii autentic, să îți spui povestea ta. Mă interesează mai mult motivul pentru care faci asta decât ceea ce faci -> obții simpatie
  3. Viziunea
    • Unde vrei să ajungi?
    • Ce înseamnă pentru tine succesul în viață?
  4. Misiune – cum îmi pun în practică viziunea
  5. Obiective
    • Unde mă văd peste un 1 an?
    • Ce îmi doresc eu aici?
    • Cât câștig? Câți clienți să ai? Cât timp să aloc?
    • Unde te vezi peste 5 ani? Dar peste 10 ani?
  6.  Produsul
    • Formă
    • Prezentare
    • Preț
      Exemplul Alinei: 6 ședințe (life sau business), 100-150€/oră, minim 6 luni+, Coaching 121 pe business, Consultanță pe brading (individual), Workshop-uri nișate, Produs premium cu executivie 121 (training)
  7. Testează-ți produsele înainte să le promovezi
  8. Audiența – Cui te adresezi? Care este nișa ta?
    • Pe ce te promovezi? Chiar dacă faci mai multe lucruri.
    • Nu te adresezi la tot orașul.
    • Găsește ceva care să te reprezinte.
    • Promovează-te pe numele și nu pe ce faci (ce faci se schimbă, numele nu)
    • Promovați-vă pe nume nu pe business pentru că numele rămâne. Pe viitor s-ar putea să faceți alte proiecte.
  9. Mesajul către audiență – se modifică în funcție de audiență
    1. USP – Unique Selling Proposition (point)
    2. Pitch – elevator pitch: Cine sunt? Ce fac? Ce caut?
    3. Canalale de transmitere a mesajului
      • Când caut pe numele tău ce găsesc?
      • Evenimente, social media, blog, Facebook, articole despre tine, articole scrise de tine,
      • Facebook-ul este un instrument prin care oamenii te cunosc foarte bine (ai familie, prieteni, poze personale). Clientul se poate asocia cu imaginea ta? Are aceleași valori?
      • Care se potrivesc cel mai bine audienței tale? (Cei din corporații nu suportă newslettere).
  10. Construim imaginea
    • Poza -> Facebook, LinkedIn, etc
    • Site
    • Cărți de vizită (cu poză)
    • About.me
    • Cum te îmbraci, cum vorbești, cum te comporți
    • LinkedIn = CV, Facebook = carte de vizită
  11. Reclamă, promovare
    • Offline și online
    • Te întâlnești cu oamenii și le spui ce faci
    • Proces – know, like, trust, buy, recomend
      1. Know = vizibilitate
      2. Like = vulnerabilizare
      3. Trust = value
      4. Buy =
      5. Recomend =
    • Organizezi evenimente ca să te placă („curs de plăcoșenie”), să fii vulnerabil (clienții te admiră pentru realizări, dar te iubește pentru greșeli)
    • Construim încrederea: vorbești sau scrii sau inundă piața cu munca ta (nu cu fața ta)
  12. Nu ești doar coach – Să te vezi ca pe centru de business (producție, contabilitate, promovare, etc). S-ar putea să ai nevoie să plătești pe cineva.

Filmarea cu Alina

Mai jos este filmarea completă a discursului Alinei cu toate detaliile pe care le-am rezumat eu mai sus.

 

Coaching de grup pe branding personal

Luni, 31 octombrie organizez primul mastermind Coaching Experts în care vom lucra un process de coaching de grup pe tema de data trecută: “cum să fii un coach care are clienți?” sau, cu alte cuvinte, cum găsești sau atragi clienți de coaching.

Dacă dorești să participi poți să te înscrii pe formularul de înscriere de pe pagina evenimentului.

Curs de personal branding

Alina organizează în mod curent cursuri de branding personal. Dacă te interesează să participi la unul dintre cursurile ei sau vrei mai multe detalii poți să o contactezi pe Alina pe Facebook. După fiecare curs, fiecare grupă intră într-o perioadă de monitorizare și supervizare cu întâlniri periodice.

În mod normal prețul este de 800 lei/persoană, dar coachii beneficiază de 50% reducere (400 lei/persoana).


[box type=”info”] P.S.: Am creat un grup pe Facebook cu participanții la edițiile anterioare, Coaching Experts Community. Acest grup se adresează experților în coaching din România care vor să împărtășească din experiența lor. Scopul grupului este să discutăm tehnici și situații din practica noastră de coaching cu care ne-am confruntat în mod direct și la care putem răspunde la întrebări din partea grupului.
Dacă nu ești deja pe el atunci te invit să ni te alături aici 🙂 [/box]
Share on Facebook4Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone

What do you think about this article?

About the Author

Ți-a plăcut ce ai citit?

Ți-a plăcut ce ai citit?

Ai citit un articol nou, interesant sau impresionant?

Ești interesat de dezvoltarea ta personală și profesională?

Înscrie-te la newsletter-ul meu și vei primi săptămânal și mai multe surse de inspirație!

Te-ai înscris cu succes la newsletter!